2o Tατόι Circuit ΦΙΛΠΑ 2013

22-06 2013

2o Tατόι Circuit ΦΙΛΠΑ 2013

Auto-Moto

Σε θεσμό εξελίσσεται πλέον η αγωνιστική εκδήλωση «Tατόι Circuit ΦΙΛΠΑ», που ξεκίνησε πέρυσι με αφορμή τα 40 χρόνια από την ίδρυση της Λέσχης.
Η φετινή διοργάνωση, που στηρίχθηκε στη μεγάλη επιτυχία της αντίστοιχης του 2012, προσέλκυσε πολύ κόσμο στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τατοΐου, ενώ ήταν ακόμη καλύτερα οργανωμένη. Η βασική διαφορά από πέρυσι ήταν το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα και οι μοτοσικλέτες που συμμετείχαν διαγωνίστηκαν στην πίστα με αντίστροφη φορά, κάτι που έγινε για πρώτη φορά στη μεγάλη ιστορία που έχει γράψει το στρατιωτικό αεροδρόμιο στους ελληνικούς αγώνες.
Επίσης, τα κιγκλιδώματα των χιλιάδων θεατών που προσήλθαν με ελεύθερη είσοδο για να παρακολουθήσουν το θέαμα ήταν πιο κοντά από κάθε άλλη φορά στον ασφαλτοτάπητα, ενώ στο τέλος της εκδήλωσης «έπεσαν» για να μπορέσει το κοινό να πλησιάσει και να θαυμάσει τα αυτοκίνητα, χωρίς να χρειαστεί μεγάλη απόσταση κάτω από τον ήλιο. Ακόμη, υπήρχαν σκίαστρα, επίσης για πρώτη φορά. Όσο για το πρόγραμμα του διημέρου εξελίχθηκε χωρίς απρόοπτα και χωρίς καθόλου καθυστερήσεις.
Η αγωνιστική εκδήλωση διεξήχθη σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιών Αυτοκινήτων–FIVA και αναβίωσε αναμνήσεις από θρυλικές στιγμές αγώνων της περιόδου 1956-1982, δίνοντας συνέχεια και διάρκεια στις λαμπερές εικόνες, που χαράχτηκαν ανεξίτηλα στην ιστορία των ελληνικών αγώνων ταχύτητας. Το Τατόι άλλωστε, ήταν ο «ναός» του Πανελληνίου Πρωταθλήματος και όχι μόνο.
  
Οι συμμετοχές των αυτοκινήτων έφθασαν τις 170, ενώ των μοτοσικλετών τις 60, δείγμα της μεγάλης ανταπόκρισης που βρήκε και φέτος το κάλεσμα της ΦΙΛΠΑ τόσο στα μέλη της, όσο και στα μέλη των άλλων Λεσχών. Στις μοτοσικλέτες διεξήχθησαν οι κατηγορίες Super Classic-Moto και   Regularity Classic-Moto, ενώ στα αυτοκίνητα υπήρχαν αντίστοιχα οι κατηγορίες Regularity Classic και Super Classic. Έκπληξη της διοργάνωσης η παρουσίαση του Korres Project 4, για το οποίο μπορείτε να ενημερωθείτε στο αντίστοιχο θέμα.
 
Περισσότερο από όλα, το «2ο Τατόι Circuit ΦΙΛΠΑ 2012» ήταν μια γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού που τίμησε το χώρο διεξαγωγής της, με το τεράστιο ειδικό βάρος για τους ελληνικούς αγώνες. Οι παλαιότεροι που βρέθηκαν εκεί μπόρεσαν να θυμηθούν ξανά και οι νεώτεροι να μάθουν και να καταλάβουν λίγα πράγματα παραπάνω για τους αλλοτινούς αγώνες ταχύτητας που γίνονταν εκεί, βλέποντας συνάμα και αρκετά από τα αυτοκίνητα που εμφανίζονταν άλλοτε στην αφετηρία.

 
 


Το Τατόι και η ιστορία του…

Ο πρώτος αγώνας αυτοκινήτων έγινε το 1926 στην άσφαλτο της Συγγρού και μπορεί να θεωρηθεί ως ο πρόγονος των αγώνων ταχύτητας στη χώρα μας. Χρειάστηκε όμως να περιμένουμε ως το 1957 για να δούμε τον πρώτο πραγματικό αγώνα ταχύτητας, με νικητή τον Κώστα Σπηλιωτάκη και την Αlfa Romeo του, στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τατοΐου. Το 1958 ξεκίνησε και το αντίστοιχο πρωτάθλημα, που κατακτήθηκε από το Νίκο Παπαμιχαήλ. Την περίοδο εκείνη (1958-1959) άρχισε η διεξαγωγή των σιρκουί στους δρόμους της Ρόδου και της Κέρκυρας. Η Ρόδος, η Κέρκυρα και το 3ωρο Τατόι ήταν τα πεδία της άμιλλας τη δεκαετία του ’60. Σε αυτά αναδείχθηκαν οι πρωταγωνιστές, αρχής γενομένης από τον Άλκη Μίχο με την Αlfa Romeo και τον Τζόνι Πεσμαζόγλου με την Chevrolet V8 με το υποκοριστικό «γουρούνα», ως τις Jaguar E Type και το Volvo 544 του Γιάννη Ψύχα. Ύστερα ακολούθησε η περίοδος 1966-1967, στην οποία ξεχώρισε ο Γιάννης Μεϊμαρίδης «Μαύρος», πρωταθλητής με την Αlfa Romeo Giulia. Το 1968, μετά από ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα, ο τίτλος κατέληξε στον Σωτήρη Σοφιανόπουλο «Ειπώρχ», που τον κέρδισε στο τιμόνι μιας BMW 2002. Την επόμενη χρονιά ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, που αγωνιζόταν με NSU TT και το ψευδώνυμο «Υψηλάντης», κέρδισε το πρώτο του πρωτάθλημα στο θεσμό. Το 1970 ήταν η ώρα της Chevrolet Corvette Sting Ray, του Τζόνι Πεσμαζόγλου, γνωστότερης ως «στρίγγλας» από τον ήχο του κινητήρα της. Τον Οκτώβρη του 1971 χρόνου οι αγώνες δέχτηκαν χτύπημα με το θάνατο του «Μαύρου» στη Ρόδο. Τα συντρίμια της Alfa Romeo GTAm παρέσυραν στο θάνατο και τα σιρκουί πόλης, που από τότε απαγορεύτηκαν. Το Τατόι απέμεινε μόνο να στηρίζει το θεσμό και γι αρκετά χρόνια το κατόρθωσε. Ανεξίτηλες εικόνες υπάρχουν στη μνήμη μας από τότε: η Alpine-Renault του Τάσου Λιβιεράτου, η Alfa Romeo GTAm του Γιώργου Μοσχού, η Porsche του «Λεωνίδα» και η «ψυχεδελική» 911 του «Αστερίξ», είναι μερικές από αυτές. Το Τατόι χάθηκε για τους αγώνες τον Οκτώβριο του 1983, ενώ από τις εναλλακτικές λύσεις καμία δεν μπόρεσε να χαρακτηριστεί κατάλληλη. Μαριτσά, Τυμπάκι και Βόλος δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους κι αν δεν υπήρχε από το 1989 ο χώρος του αεροδρομίου της Τρίπολης όλα θα είχαν τελειώσει. Από την περίοδο 1997-1998 λειτουργούν τα αυτοκινητοδρόμια των Μεγάρων και των Σερρών, επιτρέποντας δραστηριότητα στο χώρο των αγώνων ταχύτητας, που βέβαια δεν μπορεί να συγκριθεί με την προ του 1975 εποχή.
OI ΝΙΚΗΤΕΣ
1957: Κώστας Σπηλιωτάκης, Αlfa Romeo GSV
1958: Νίκος Παπαμιχαήλ, Jaguar XK 140
1959: Tζόνι Πεσμαζόγλου, Chevrolet V8
1960: Ηλίας Μεταξάς, Jaguar XK 150
1961: Tζόνι Πεσμαζόγλου, Chevrolet V8
1962: Γιώργος Δεβερίκος, Volvo PV 544
1963: Γιώργος Δεβερίκος, Jaguar E Type
1964: Γιάννης Χρονίδης, Jaguar E Type
1965: Μανώλης Κοτσώνης, Jaguar E Type
1966: Γιάννης Μεϊμαρίδης, Αlfa Romeo Giulia TI
1967: Σωτήρης Σοφιανόπουλος, BMW 1800 TI
1968: Γιάννης Μεϊμαρίδης, Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
1969: Νίκος Καπετανάκης, BMW 2002 ti
1969: Σταμάτης Κόκοτας, BMW 2002 ti
1969: Λάκης Φωτιάδης, Αlfa Romeo Giulia Sprint GTA
1970: Γιώργος Μοσχούς, BMW 2002 ti
1970: Γιάννης Μεϊμαρίδης, Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
1971: Γιώργος Μοσχούς, BMW 2002 ti
1971: Τάσος Λιβιεράτος «Σιρόκο», Alpine Renault A110
1972/04: Γιώργος Μοσχούς, Αlfa Romeo GTAm
1972/06: «Σιρόκο», Αlpine Renault A110
1972/10: Παύλος Μαδεντζής, Ford Escort RS 1600
1972/12: «Σιρόκο», Αlpine Renault A110
1973/01: Γιώργος Μοσχούς, Αlfa Romeo GTAm
1973: «Σιρόκο», Αlpine Renault A110
1973: Άρης Λουμίδης «Αστερίξ», Porsche 911
1973: «Αστερίξ», Porsche 911
1973: «Σιρόκο», Alpine-Renault A110
1973: «Αστερίξ», Porsche 911
1974/04: «Σιρόκο», Grac-Renault
1974/05: «Σιρόκο», Grac-Renault
1974/07: «Σιρόκο», Grac Renault
1974/12: Μάκης Σαλιάρης, Cannon GRD
1975/01: Μάκης Σαλιάρης, Cannon GRD
1975/02: Μάκης Σαλιάρης, Cannon GRD
1975/03: Τάσος Μαρκουίζος «Ιαβέρης», Boubis-Alfa Romeo
1975/04: Γιώργος Μοσχούς, Αlfa Romeo 33T3
1975/11: Γιώργος Μοσχούς, Αlfa Romeo 33T3
1977/10: Γιώργος Μοσχούς, Αlfa Romeo GTAm
1977/11: Γιώργος Μοσχούς, Αlfa Romeo GTAm
1978/04: Τζιοβάνι Ραγκούζα, Ford Escort RS 2000
1978/08: «Σιρόκο», Lancia Stratos
1979/10: Τζιοβάνι Ραγκούζα, Ford Escort RS 2000 (Gr. 1-5)
1979/10: Μάκης Σαλιάρης, Chevron (Gr. 6)
1979/11: «Ιαβέρης», Ford Escort RS 2000 (Gr. 1-5)
1979/11: Μάκης Σαλιάρης, Chevron (Gr. 6)
1981/11: «Στρατισίνο», Ford Escort RS (Gr. 1)
1981/11: «Ιαβέρης», Ford Escort RS 2000 (Gr. 1-5)
1981/11: Μάκης Σαλιάρης, Chevron (Gr. 6)
1982/10: «Γκάσπερ», Opel Ascona 2000 (Gr. 1)
1982/10: Nίκος Μακρυγιάννης, Ford Escort RS (Gr.2-5)
1982/10: Μάκης Σαλιάρης, Marlboro ABM (Gr.6)
VN:F [1.9.22_1171]
Υπέρ 0
Κατά 0